Smartshop utvecklas som ett svar på behovet av transparenta och effektiva prisjämförelser inom dagligvaruhandeln för att pressa livsmedelspriserna och för att skapa en konkurrenskraftig marknad. Plattformen bygger på automatisk datainsamling, modern teknik och användarvänlighet. Perfekt för konsumenter, butiker och marknadsanalytiker.
Gränssnitt där butiker kan hantera produkter, priser och kampanjer i realtid.
Enkel jämförelse av matpriser baserat på geografisk plats och shoppingpreferens för konsumenter.
Plattformen använder MongoDB och en egenbyggd API för flexibel hantering av data. Google Places API används för att koppla prisinformation till plats, vilket möjliggör smart filtrering av butiker i närheten.
Genom realtidsdata sparar konsumenter pengar, tid och fokus
Små aktörer får möjlighet att konkurrera på lika villkor genom att synas vid rätt tillfälle.
Marknadsdata, pristrender och konsumentbeteende skapar långsiktigt värde B2B.
Att bli Sveriges främsta datadrivna prismotor för livsmedel.
Abonnemangsmodeller, datalicenser till företag och riktad annonsering.
Plattformen är uppbyggd för snabb expansion till andra marknader och kategorier.